JAUNUMI

Projekts: KRONUS biroja telpas, 1000 kvadrātmetri

Katrs cilvēks ir piedzīvojis tādus brīžus, kad viss ir tieši tā, kā vajag. Kafija iecienītākajā krūzē ir vajadzīgajā stiprumā, tu esi ērti iekārtojies sēdeklī, ir patīkama gaisa temperatūra, un, kur vien pavērs skatu, tu redzi kaut ko, kas priecē aci. Netraucē nekādi ārpasaules trokšņi, un prāts var brīvi pievērsties interesantiem uzdevumiem, jo nekas nenovērš uzmanību. Tu jūties mierīgs un gatavs radošai aktivitātei.
Arvien biežāk ir sastopami darba devēji, kas tiecas padarīt šādus mirkļus par savu darbinieku ikdienu. Viens no tādiem ir Kronus, lielākais koka palešu ražotājs pasaulē, kuram ir 100 % Latvijas kapitāls. Šim uzņēmumam Ospace iekārtoja apmēram 100 darba vietas 1000 kvadrātmetru platībā viņu jaunajās administratīvajās telpās biroju centrā SĀGA.


Viss bija jāsāk no nulles

Ospace komanda izstrādāja iekštelpu iekārtošanas projektu un to pilnībā īstenoja aptuveni trīs mēnešu laikā, projekta izstrāde un īstenošana tika rūpīgi pārraudzīta, pasūtītāja vēlmes izpildītas ar uzviju.
Kronus vadībai bija skaidrs priekšstats par iecerēto rezultātu. Uzņēmumam bija svarīgi, lai jaunā biroja koncepcijas izstrādē tiktu ņemtas vērā darbinieku vēlmes. Jaunajām Kronus telpām vajadzēja nodrošināt ne vien mūsdienīgu un ergonomisku darba vidi, bet arī atspoguļot uzņēmuma stratēģiju, kas vērsta uz procesu optimizāciju un lielāku pārredzamību. Iepriekš dažādos kabinetos strādājošie darbinieki beidzot varēja būt vienkopus.


Kopumā process gāja viegli, neskatoties uz ļoti saspringto termiņu. Visi projektā iesaistītie dalībnieki bija apmierināti, jo pieņemtie lēmumi bija saprotami un caurskatāmi, visi darbi tika paveikti atbilstoši augstākajiem standartiem norunātajā laikā.
Ospace kā iekštelpu iekārtošanas uzņēmums spēj nodrošināt visu nepieciešamo biroju interjera risinājumiem. Šajā gadījumā tika sagādāts praktiski viss jauno telpu materiālais saturs – sākot ar standarta darba vietu iekārtojumu, mēbelēm pārrunu zālē un atpūtas zonās, dekoratīvo apgaismojumu, beidzot ar iebūvētajiem nestandarta skapīšiem un virtuves aprīkojumu.
Kronus ir pirmais objekts Latvijā, kur tika izmantotas B-Order starpsienas. Tā ir modulāro šķērssienu sistēma, ko izstrādāja Lietuvas studijas A2SM arhitektu komanda un tās vadītājs Sla Malenko.


B-Order šķērssienas ir ideāli piemērotas moderna biroja iekārtošanai, šķērssienu sistēmā ir iekļauti visi nepieciešamie tehniskie komponenti, tās ražošanā tiek izmantoti vietējie materiāli un tā atbilst videi draudzīgas ražošanas standartiem. Sienu profili ir ražoti no līmētā koka, tos var nokrāsot jebkurā krāsā. Starpsienu durvju rāmji var būt gan no koka, gan no metāla, ar stikla vai koka durvīm. Profilu sistēma ir veidota bez aplodām, tā telpā radot viegluma sajūtu. Atkarībā no izvēlētā stikla ar B-Order starpsienām var panākt līdz 48db skaņas izolāciju, tādējādi ar tām ir iespējams izveidot patiesi komfortablas darba vietas.


PROJEKTA GALERIJA


Par Kronus projekta izaicinājumiem pastāstīja Ospace vadītājs Mantas Petruškevičius

Parasti tāda apjoma projekti ilgst diezgan ilgu laiku, vispirms tā ir projektēšana, provizoriskā tāmēšana, tad ir līgumi, pasūtījumi, pēc tam būvēšana, precizēšana, mērīšana, un tas viss ievelkas.
Kad darbs Kronus objektā jau bija sācies, bija zināms, ka noteiktas preces ar katru brīdi kļūs dārgākas, kā tas tagad bieži notiek, kad kārtējo reizi kaut kas atgadās pasaulē. Noteiktas budžetā apstiprinātās preces vajadzēja atstāt vecās cenas ietvaros, un, piemēram, metāliskās kustīgās kājas tika pasūtītas vēl pirms būvdarbu sākuma, tā kā bija skaidrs, ka tās mierīgi noliktavā sagaidīs savu stundu, jo šis produkts kļūs vēl dārgāks. Šoreiz tas bija zināms, attiecīgā prece tika iepirkta vēl par veco, labo cenu. Kad vien iespējams, Ospace ņem vērā šādas pārmaiņas, kas notiek reālajā laikā, tā rūpējoties par klienta budžetu.


Vēl kāds raksturīgs gadījums. Tā kā šajā projektā arī starpsienas gādāja Ospace, izmantojot B-order šķērssienu sistēmas, būvnieks lūdza sākt starpsienu montēšanu mēnesi pirms projekta beigām. Ospace atteicās to darīt, jo tāda veida darbus veic jau tīrās telpās, kad ir pabeigti būvdarbi. Sākumā šis atteikums tika uztverts ar pretestību, jo iesaistītie darbinieki domāja, ka termiņš tiks nokavēts, tomēr, kad no Lietuvas atbrauca montāžnieku armija un nedēļas laikā uz tīra paklāja samontēja starpsienas 1000 kvadrātmetru platībā, tad bija patīkams šoks.
Proti, Ospace izpildīja visu, kā bija solījuši.


Kad starpsienas ir vietā, laiks piepildīt telpu ar mēbelēm

Mēbeļu atlase notika ciešā sadarbībā ar pasūtītāju. Bija ļoti daudz tikšanos ar klientu, kuru laikā tika piedāvātas gan dizaineru mēbeles, gan alternatīvi varianti.
Tas bija ilgs process, jo pasūtītājs gribēja iedziļināties katrā sīkākajā detaļā, no mēbeles dizaina līdz auduma faktūrai un krāsai, viņam bija svarīgi, lai krāsas un materiāla izvēle ir pamatota, lai viss iekļautos vienotā koncepcijā. No vienas puses, tas ir ļoti sarežģīti, no otras puses – liels prieks strādāt ar šādiem pasūtītājiem, jo rezultāts vienmēr ir labāks nekā tad, kad klients maz iesaistās sava projekta īstenošanā.


Kronus objektā tika izmantotas gan standarta mēbeles, galvenokārt Narbutas ražotās ofisa mēbeles, gan arī nestandarta risinājumi, visas iebūvētās mēbeles, virtuves skapji, plaukti, kafijas stendi u.c. Pamatā bija Narbutas ražojumi, bet tika izmantoti arī tādi zīmoli kā Nīderlandes De Vorm, kas ir ļoti progresīvs zīmols tādā ziņā, ka savas mēbeles ražo no pārstrādātiem materiāliem.
De Vorm materiālos dominē filcs, šis PET materiāls tiek izmantots ne tikai krēslos, bet arī sienu paneļos. Paneļi tika izvēlēti ar vislielāko rūpību, un visur tika izmantots pārstrādātais materiāls. Tas ne tikai sagādā vizuāli iespaidīgu efektu, bet ir pārsteidzošs arī akustiskā ziņā. Akustika Kronus objektā ir fantastiska, to novērtē katrs, kas ienāk šajās telpās.



Darba vide veido darba ētiku

Darba vietas iekārtojums daudz ko pastāsta par uzņēmuma vadību. Šis projekts liecina, ka Kronus augstu vērtē savus darbiniekus un rūpējas par viņiem. Birojā ir ierīkotas ļoti ergonomiskas darba zonas, galdiem ir regulējams darba virsmas augstums, to mūsdienās uzskata par ļoti svarīgu faktoru labas fiziskās veselības nodrošināšanai. Arī krēsli tika rūpīgi izvēlēti, tas bija ilgstošs process. Ospace piedāvāja vairākus ofisa krēslu modeļus, no kuriem pasūtītājs izvēlējās sev piemērotāko, iesaistot arī darbiniekus krēslu testēšanā un ērtākā varianta izvēlē.


Klienta atsauksme par Kronus biroju. Iespaidos dalījās Aleksandrs Minajevs,
Kronus līdzīpašnieks.

Kā cilvēki jūtas jaunajā birojā?

Es redzu, ka cilvēkiem ir mainījusies sejas izteiksme. Ir vairāk smaidu, ir cita atmosfēra. Droši vien tas, ko mēs esam šeit radījuši, arī veicina tādu stāvokli. Cilvēki cits citu redz, ir daudz caurskatāmu telpu, mēs esam kļuvuši tuvāki, gan darba lietās, gan ārpus darba.


Man arī ir tāda laba sajūta, braucot uz jauno ofisu.
Neskatoties uz to, ka mēs iztērējām par kādiem 40 % vairāk līdzekļu nekā bijām plānojuši, ja ne 50 %, es pats uzskatu, ka tas ir svarīgs ieguldījums biznesā, tieši biznesā, un tas atmaksāsies pietiekami ātri.
Mums tagad ir brīvas vietas, kas savukārt nekavē uzņēmuma attīstību, mēs varam pieņemt darbā jaunus darbiniekus, mums ir vieglāk piesaistīt cilvēkus uzņēmumam, kad atnākot viņus patīkami pārsteidz šī vieta, uz kurieni viņi ir atnākuši.


Kopumā uzņēmumā ir mainījusies enerģija. Ir jūtama pārliecība, stabilitāte, vēlme iet tālāk, iet visiem kopā. Līdz šim mēs bijām izkliedēti, un nebija skaidra pārskata, kas notiek, nebija tādas kopības sajūtas. Jā, ir radusies kopības sajūta.
Un, protams, ērtība. Lielu atzinību guva galdi ar regulējamo augstumu, ir cilvēki, kas strādā, stāvot kājās. Galdi, virtuves iekārtojums, kafijas aparātu skaits, dzeramā ūdens staciju skaits, gaiss, temperatūra, skaņas izolācija – visām detaļām ir nozīme, cilvēki novērtē, ka ir padomāts par darbiniekiem. Tas viss veicina darbinieku efektivitāti.


Neskatoties uz to, ka jau kādu laiku pie mums ir pieņemts tāds reglaments, kas ļauj darbiniekiem strādāt no mājām divas dienas nedēļā, mēs ievērojām, ka līdz ar pārbraukšanu uz jauno biroju tādu darbinieku skaits ir mazinājies. Tādi ir, bet tas ir vairāk bērnu vai citu ģimenes apstākļu dēļ. Citādi – jā, darbinieki nāk uz šejieni, negrib palikt mājās, grib nākt uz ofisu strādāt. Lūk, tā.


PROJEKTA GALERIJA